ویژه گیهای نرم افزار آموزش آرایه های ادبی سوم دبیرستان(اورجینال)
1- تدریس درسها توسط مدرسین مجرب
2-ارائه مثالهای متنوع
3-تصاویر متحرک،انیمیشن و فیلمهای آموزشی
4-سئوالهای چند گزینه ای و تشریحی با پاسخ تشریحی
5-کتابخانه عمومی
6-دفترچه برنامه ریزی الکترونیکی
7-آزمون ساز پیشرفته با امکان انتخاب آزمون های سراسری و آزاد
مجموعه نمونه سوالات پایان ترم (تخصصی و عمومی) کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته کتابداری سال 88-87 و 90-89 بصورت طبقه بندی شده بر اساس نیمسال تحصیلی
تمامی این نمونه سوالات نسخه اصلی و قابل چاپ با کیفیت بسیار بالا میباشد.
کاملترین مجموعه وکمترین قیمت در کل کشور
هر نیمسال نیز سوالات جدید به این مجموعه اضافه می شود و میتوانید مجموعه جدید را از همین سایت خریداری نمایید.
قابل استفاده برای : دانشجویان دانشگاه پیام نور
- مطابق با آخرین تغییرات کتب درسی
- سوالات طبقه بندی شده بر اساس نیمسال های تحصیلی
- مجموعه ای بی نظیراز آنچه شما می خواهید
- برای اولین بار در ایران
- تهیه این مجموعه بی نظیر که در قالب یک سی دی گردآوری شده است را به تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توصیه می شود .
- ببینید و مقایسه کنید.هر ترم مشتری ما خواهید بود
دو سیم کارت همزمان / منوی فارسی / طرح اصل / دارای مودم GPRS جهت اتصال به اینترنت / بلوتوث / اتصال به کامپیوتر / SMS .
لوازم همراه هر گوشی:
رم 2 گیگابایت رم ریدر کیف 2 عدد باتری
در این دنیای ماشینی امروز کسانی موفق تر هستند که از بهترین و سریعترین و کم هزینه ترین را ه برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند
ما می دانیم که خانمهای شیک پوش برای سایه های زیبا و رنگی نیاز به زمان زیاد و هزینه گزاف و تخصص لازم را دارند و همین مشکل اساسی شده است .
ما بهترین راه را به شما پیشنهاد می کنیم که در عرض چند ثانیه به بهترین و کم هزینه ترین و سریعترین نتبیجه خواهید رسید و از زیبایی بیشتر چشمانتان لذت خواهید برد.
حتما" امتحان کنید به کسانی هم که دوستشان دارید معرفی کنید.
چشمانی زیبا با آی مجیک
سایه آی مجیک زیبا و ماندگار
ـ بدون نیازبه تخصص
ـ بدون نیاز به وقت زیاد
ـ بدون نیاز به صرف هزینه گزاف
ـ بدون نیاز به قلمو و آینه
سایه آی مجیک در 30 نوع رنگ بندی متنوع و زیبا برای تمام سلیقه ها
طریقه استفاده
مرحله اول : چشمهای خود را ببندید ابروهای خود را بالا دهید تا پشت پلک صاف و یکدست گردد سپس از دو دست خود برای نگه داشتن پد آی مجیک استفاده نمایید .
مرحله دوم : پد را روی پلک خود فشار دهید و در جهت چشمان بکشید
مرحله سوم : پد را تا انتهای چشم پیش ببرید
( در صورت بروز در هرگونه مشکل در هنگام سفارش در قسمت پیام پیغام بگذارید)
آیا می دانید امواج تلفن همراه چه آسیب هایی به بدن (به ویژه مغز) شما می رساند؟
آیا شما نیز در مورد خطرات و عوارض استفاده از گوشی های تلفن همراه شنیده اید؟
آیا شما نیز در مورد کیف های ضد امواج موبایل یا کاور ضد اشعه موبایل چیزی شنیده اید؟
آیا تا به حال سردرد، فراموشی، خستگی زودرس و… را تجربه کرده اید؟
آیا تا کنون احساس توهم زنگ موبایل را تجربه کرده اید؟ سردرد را چطور؟!
خیلی از اوقات وقتی گوشی شما در جیبتان است ، احساس می کنید گوشی می لرزد و ویبره می زند ، پس از دیدن گوشی مشاهده می کنید که هیچ کس به شما زنگ نزده !
این لرزش موضعی به دلیل تاثیر امواج مضر و سرطان زای موبایل بر روی ماهیچه بدن شماست ! در واقع ماهیچه شما دچار لرزش شده و شما می پندارید که گوشی لرزیده است !!
بسیاری اوقات نیز وقتی با تلفن همراه صحبت می کنید گوش درد ، سر درد و
یا چشم درد می گیرید !!!
در صورتی که این عوارض تنها بخش کوچکی از خطرات اصلی مواجهه بدن با امواج موبایل است..
راه حل مفید و توصیه شده پزشکان ،استفاده از وسیله ای است که بتواند این امواج را مهار کرده و از نفوذ آن به بدن علی الخصوص به مغز جلوگیری کند.
که این کیف به ظاهر معمولی پاسخی است برای حفظ سلامتی شما در برابر امواج مضر و سرطان زای گوشی تلفن همراه !!
کاور ضد امواج موبایل آیلین، محافظ مطمئن مغز شما در برابر امواج موبایل
توسط پژوهشگران سازمان بهداشت جهانی، عوارض زیر توسط تلفن همراه به اثبات رسیده است:
۱- افزایش احتمال ایجاد و گسترش تومورهای سرطانی و آسیب پذیری بدن در برابر عوامل بیماری زا
۲- اختلالات خواب، فراموشی، سردرد و افسردگی
۳- احساس داغی در داخل سر و نزدیک محل نصب موبایل
۴- افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر و پارکینسون
۵- مسمومیت خونی
۶- بروز مشکلات ژنتیک
۷- احساس خستگی
۸- افزایش شانس ابتلا به دو نوع تومور مغزی تا ۵۰%
۸- بروز اختلالات جنسی و کاهش توان باروری و نهایتاً ناباروری
و …
کاور ضد اشعه موبایل آیلین چیست؟
کاور ضد اشعه تلفن همراه آیلین یک پکیج حرفه ای ضد امواج موبایل است که در یک سمت آن یک لایه ویژه غیر قابل نفوذ امواج ماکروویو تلفن همراه جا داده شده است که باعث می شود این امواج به داخل مغز نفوذ نکنند و به این صورت از عوارض و خطرات جبران ناپذیر مجاورت نزدیک باتلفن همراه در هنگام مکالمه جلوگیری می شود.
امواج تلفن همراه در هنگاه مکالمه به شدت افزایش یافته و در همه جهات در فضا منتشر می شوند. هر چه به تلفن همراه نزدیک تر شویم دامنه انرژی و شدت امواج افزایش می یابد که این امواج می توانند آثار بسیار خطرناک و جبران ناپذیری به بافت های حساس بدن علی الخصوص مویرگ های مغزی داشته باشند.
کاور ضد اشعه آیلین با استفاده از پوشش غیر قابل نفوذ خود امواج تلفن همراه را به سمت مخالف بدن منعکس می کند و برای شما یک مکالمه سالم و بی خطر را به ارمغان می آورد.
کاور ضد اشعه آیلین با دستگاه انرژی سنج امواج الکترومغناطیس CellSensor تست شده و ثابت گردید که این وسیله ۹۹/۹۹% در پیشگیری از ورود امواج خطرناک و سرطان زای تلفن همراه به مغز موثر می باشد. فیلم تست این کاورها همراه با محصول سفارش داده شده برای شما ارسال می گردد که از لحاظ ضد اشعه بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
در مدل های جدید کاور ضد اشعه آیلین امکان کار با گوشی درون کاور و در هنگام مکالمه وجود دارد و نیازی به درآوردن گوشی نیست. و این تنها یکی از مزایای کاور ضد اشعه تلفن همراه آیلین به مشابه های داخلی ( تقلبی و اصلی!) می باشد.
این اختراع در اداره کل مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است و با نام تجاری آیلین در ایران و جهان در حال عرضه می باشد.
آیلین = یک مکالمه سالم با تلفن همراه
آیلین مناسب ترین هدیه برای شما و آنان که دوستشان دارید.
این محصول با گارانتی و ضمانت ضد اشعه بودن به فروش می رسد.
تمامی مشتریان ما از سراسر ایران پس از اولین سفارش و مشاهده فیلمی که در یک CD همراه کاور ضد اشعه آیلین ارسال می گردد، (که شامل تست کاور آیلین با دستگاه و کلیپ های مستند و باور نکردنی زیادی در مورد عوارض تلفن همراه) تعداد زیادی از آن را برای تمامی اعضای خانواده سفارش می دهند..
شرکت ما به خاطر اختراع و تولید این پدیده، از سازمان یونسکو و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری لوح تقدیر و تندیس جشنواره ملی حرکت را دریافت نموده است.
ما به کار خود ایمان داریم. شما نیز پس از استفاده از کاور ضد اشعه آیلین به آن ایمان خواهید آورد و برای همه عزیزان خود سفارش خواهید داد.
رنگ های موجود: مشکی، قهوه ای تیره، کرمی، قرمز، طرح اسپورت و..
طرز استفاده: گوشی خود را در کاور ضد اشعه موبایل آیلین قرار داده و با آن مکالمه نمایید- در حالت عادی نیز گوشی درون کاور را از سمت جلو (بخش ضد اشعه) در داخل جیب یا کیف خود فرار دهید که نفوذ امواج موبایل با بدن شما به حد اقل برسد..
** پاسخ به سوالات متداول شما در مورد کاور ضد اشعه موبایل آیلین:
# سوال – از کجا بفهمیم که این وسیله واقعا جلوی ورود امواج مضر به مغز را می گیرد؟
جواب: علاوه بر تستی که ما توسط دستگاه CellSensor بر روی این محصول انجام داده ایم (که در CD رایگان همراه با این محصول موجود می باشد) شما نیز خودتان می توانید با برخی وسائل صوتی و تصویری موجود در خانه کارایی ایم محصول بی نظیر را تست نمایید. به عنوان مثال با گوشی موبایل شماره گرفته و آن را مقابل یک مونیتور قدیمی بگیرید. مشاهده می نمایید که روی صفحه خط هایی به صورت نویز می افتد. حال اگر گوشی موبایل را در داخل کاور ضد اشعه آیلین گذاشته و از سمت ضد اشعه آن مقابل مونیتور قرار دهید که مشاهده می نمایید دیگر نویزی روی صفحه مونیتور نمی افتد.
به علاوه مصرف کنندگان راضی این محصول در سراسر دنیا نیز گواه زنده صحت عملکرد این وسیله می باشند.
# سوال – آیا این کاور ها به تمامی گوشی ها می خورد؟
جواب : بله. این مدل با تمامی گوشی های ساده (تخت)، کشویی (ریلی) و لمسی (تاچ) سازگاری دارد. اگر احساس می کنید سایز یا مدل گوشی شما غیر متعارف است و یا بیش از حد بزرگ است در بخش پیغام سفارش خود، مدل گوشی را ذکر نمایید تا مدل با سایز مناسب برای شما ارسال گردد.
# سوال – مگر امواج الکترو مغناطیسی مختلف در همه فضا وجود ندارد، پس چگونه استفاده از کاور ضد اشعه می تواند موثر باشد؟
جواب : بله. امواج الکترومغناطیسی در سراسر فضای اطراف ما وجود دارد منتها شدت امواج است که تعیین کننده میزان آسیب فیزیولوژیک آن بر بدن می باشد و همانطور که توضیح داده شد، شدت انرژی امواج الکترومغناطیس ماکروویو در نزدیکی گوشی تلفن همراه بسیار زیادتر از استاندارد های زیست محیطی است که مطابق تصویر با استفاده از کیف ضد اشعه موبایل آیلین، راه نفوذ این امواج به مغز مسدود می شود.
این محصول ارجینال بوده و دارای گارانتی می باشد. پس با خیال راحت خرید نمایید.
شما با خرید این محصول CD مستند خطر امواج موبایل به همراه کارت تخفیف به صورت رایگان دریافت می نمایید که برای خرید های بعدی می توانید تا ۳۰% تخفیف بگیرید.
این شرایط ویژه تا مدت محدودی بر قرار است پس توصیه می نماییم این فرصت استثنایی را از دست ندهید.
همیشه شاد و سلامت باشید.
کاور ضد اشعه موبایل آیلین (کیف ضد امواج موبایل)
آیا می دانید کاور ضد اشعه موبایل آیلین چیست و چگونه کار می کند؟
کیف ضد اشعه آیلین یک کیف با طراحی ویژه است که گوشی تلفن همراه در آن قرار می گیرد و در هنگام مکالمه از نفوذ امواج تلفن همراه به مغز جلوگیری می کند.
در حالت عادی هنگام مکالمه با گوشی تلفن همراه، امواج در تمامی جهت ها منتشر می شوند.
هنگامی که گوشی موبایل شما در کاور ضد اشعه موبایل آیلین می باشد، در هنگام مکالمه امواج به داخل مغز شما نفوذ نمی کند و در این حالت مکالمه هیچ عوارض نامطلوبی برای شما در پی ندارد.
کاور ضد اشعه موبایل آیلین (کیف ضد امواج موبایل)
کاور ضد اشعه موبایل آیلین یک مکالمه بدون عوارض با تلفن همراه را به شما هدیه می دهد.
" شماره ثبت اختراع در ایران: 51783 (1387مورخ) "
هرگونه کپی برداری از نام یا محصول پیگرد قانونی خواهد داشت.
کاور ضد اشعه موبایل 2011 CD کاتالوگ بن تخفیف (برای خرید مجدد)
انگلیسی به فارسی
فارسی به انگلیسی
انگلیسی به انگلیسی
به همراه لغت نامه عمومی
مشاهده معنی لغات با اشاره موس بر روی لغت
ویژگی های دیکشنری تخصصی حسابداری
* قابلیت نمایش معانی با حرکت موس بر روی لغات همراه با تنظیمات
لغت نامه انگلیسی به فارسی - فارسی به انگلیسی تخصصی همراه با یک لغت نامه عمومی
تلفظ لغات به دو لهجه انگلیسی و آمریکایی
قابلیت به روز نمایی بصورت رایگان هر ماه
پردازشگر متن (ترجمه متن به صورت لغت به لغت )
امکان ایجاد لغتنامه شخصی (اضافه نمودن لغت به پایگاه داده برنامه
تلفظ دیجیتال لغات با قابلیت تنظیم و تغییر صدا
امکان چاپ لغات و معانی با فونت دلخواه
قابل نصب بر روی 5 سیستم بدون محدودیت در تعویض ویندوز
ویژه گیهای نرم افزار آموزش ریاضی عمومی 1و2 پیش دانشگاهی(اورجینال)
1- تدریس درسها توسط مدرسین مجرب
2-ارائه مثالهای متنوع
3-تصاویر متحرک،انیمیشن و فیلمهای آموزشی
4-سئوالهای چند گزینه ای و تشریحی با پاسخ تشریحی
5-کتابخانه عمومی
6-دفترچه برنامه ریزی الکترونیکی
7-آزمون ساز پیشرفته با امکان انتخاب آزمون های سراسری و آزاد
دسته نرم افزار کامپیوتر زیردسته
انیمیشن طراحی و گرافیک
شکوه تخت جمشید اولین مجموعه ایرانی است که با اتکا به شیوه دیجیتال انیمیشن ساخته شده است. این فیلم که با سرمایه خصوصی تولید شده است یک تولید ارزشمند و اثری پیشگام است. تقریبا نیمی از فیلم متکی به تصویرسازی دیجیتالی است و بیینده در برابر تصویرهایی که در آنها ویرانه های تخت جمشید به کاخهای زیبا و غول پیکر تبدیل می شوند احساس اعجاب می کند.
از کاخهای بازسازی شده در این فیلم گاه یکی دو سه ستون باقی مانده است و گاه ردیفی از پایه ستون هایی که تنها طرحی مبهم از اصل به دست می دهند. برای بازساختن این کاخها و مجموعه تخت جمشید مطالعات بسیاری از باستانشاسان دستمایه کار بوده است. گروهی از برجسته ترین آنها مانند علیرضا شاپور شهبازی، عباس علیزاده، ریچارد فرای و چند تنی دیگر در این فیلم حضور دارند و به معرفی قسمت های مختلف تخت جمشید می پردازند.
برای تهیه این مجموعه از یاری بسیاری از کارشناسان آمریکایی، بریتانیایی و فرانسوی بهره برده است و به مهمترین موزه های جهان مانند لوور، آرمیتاژ، متروپولیتن نیویورک و مانند آنها برای تهیه عکس و تصاویر مراجعه کرده است.
مجموعه تخت جمشید بر روی لوح فشرده ( و در دو نسخه فارسی و انگلیسی ) تهیه شده است.
مشخصات این مجموعه:
از زمانی که هنر تصویر سازی دیجیتالی به مرحله ای رسیده است که پویانمایی از راه آن ممکن شده است، بسیاری از فیلم های سینمایی و مستند و همچنین انواع بازی های کامپیوتری از آن بهره برده اند. بجز بهره برداری های گسترده هالیوودی که امروزه در فیلم هایی از ماتریس گرفته تا بت من و جنگ ستارگان دیده می شود، باستانشناسان نیز به این شیوه توجه خاصی نشان می دهند.
بازسازی ویرانه های باستانی به صورت هر چه شبیه تر به اصل امروز یکی از زمینه های مهم کاربرد تصویرسازی و پویانمایی دیجیتالی است. امروزه از هنر گرافیک کامپیوتری استفاده می کنند. با رشد این فن در میان ایرانیان آنها نیز گام هایی را برای بازسازی آثار باستانی خود از این طریق بر می دارند.
تخت جمشید چنانکه بود.
تقریبا نیمی از مجموعه متکی به تصویرسازی دیجیتالی است و بیینده در برابر تصویرهایی که در آنها ویرانه های تخت جمشید به کاخهای زیبا و غول پیکر تبدیل می شوند احساس اعجاب می کند.
شاه بر تخت، بازسازی دیجیتالی یکی از نقوش تخت جمشید
از کاخهای بازسازی شده در این مجموعه گاه یکی دو سه ستون باقی مانده است و گاه ردیفی از پایه ستون هایی که تنها طرحی مبهم از اصل به دست می دهند. برای بازساختن این کاخها و مجموعه تخت جمشید مطالعات بسیاری از باستانشاسان دستمایه کار بوده است.
اساس مدارک و شواهد باستانشناختی به کار برده اند و در واقع این هنر را در ایران گام بلندی به جلو برده اند.
شکوه تخت جمشید که بر روی لوح فشرده ( و در دو نسخه فارسی و انگلیسی) عرضه می شود همراه با کتابی است با همین عنوان که آن هم در صنعت نشر ایران از طراحی کم نظیری بهره برده است. کتاب که به دو زبان فارسی و انگلیسی و چاپ تهران است، فشرده ای از اطلاعات فیلم را همراه با عکس هایی از اصل و صورت بازسازی شده کاخ ها در بر دارد و برای همین هدف طوری طراحی شده است که خواننده بتواند بسادگی از صورت اصل به صورت بازسازی شده منتقل شود. در واقع تمام صورت های بازسازی شده بر روی طلق چاپ شده اما طوری که قسمت های باقیمانده از هر کاخ از صفحه کاغذی زیرین که همان کاخ را به صورت امروزی اش نشان می دهد دیده شود.
تخیل، اسطوره و باستانشناسی
از یک نگاه کلی، فیلم بیشتر بر داده های باستانشناختی اتکا دارد تا داده های اسطوره شناختی. به نظر می رسد که خلاهای باستانشناختی فیلم را بسیار دست به عصا کرده و در بسیاری موارد آن را به تصویر سه بعدی از نقوش دوبعدی تخت جشید تبدیل کرده است. در واقع، از عنصر تخیل و اسطوره شناسی به اندازه ای که شایسته بوده استفاده نشده است.
مشکل فضاسازی
از این نگاه که این فیلم اولین تلاش ایرانیان برای استفاده از هنر بازسازی دیجیتالی آثار باستانی است باید گفت که بازسازی معماری تخت جمشید را تا حدود زیادی با موفقیت انجام داده است. اما فیلم نمی تواند نسخه کاملی از بازسازی مورد انتظار باشد زیرا در حد کلیات باقی مانده است و چندان وارد جزئیات زندگی در کاخ ها و دکوراسیون داخلی آنها و حیات درباری و آیین های مراسمی که در آن برگزار می شده بویژه نوروز که مهمترین جشن سالانه در تخت جمشید بوده نشده است.
موسوم به سه دروازنمایی از یکی از کاخهای بازسازی شده
فضای کلی فیلم در بخش های بازسازی دیجیتالی خالی از آن شکوهی است که قرار است نشان دهد. در واقع از شکوه تخت جمشید تنها و عمدتا به عظمت کاخ ها بسنده شده و کمتر بر فضاسازی تاکید شده است. حیاط های وسیع و خلوت و بی آذین، از تخت جمشید بیشتر تصویری نزدیک به تصویر یک پادگان متروک یا دیر متروک عرضه می کند تا مکانی با هاله ای از قدسیت معنوی و ابهت زمینی. نه نشانی از انبوه مردمان و سپاهیان هست و نه رفت و آمدی از خادمان و کارگزاران. چنانکه نشانه ای از ارابه های سلطنتی و نظامی و اسبان آنها به چشم نمی خورد.
آنهمه نقوش بر دیواره های تخت جمشید گویای فضایی پر رفت و آمد و همراه با برگزاری مراسم های آیینی مختلف است. در فیلم ما شاه را - چنانکه در نقوش تخت جشید آمده - بر تخت نشسته می بینیم اما نمی بینیم که او چگونه و با چه آیینهایی وارد تخت جمشید می شده است. بیگمان بر اساس داده های تاریخی، شاه در میان جارچیان و نظامیان و ترانه خوانان و هلهله مردم و استقبال کنندگان وارد شهر و محلی می شده است. بر سر او و در مسیر او گل می افشاندند و در کناره راه اسپند و عطرهای مختلف بر منقل ها و آتشدان ها می سوختند و بر سر راه او قربانی ها می کردند.
عدم تحرک کافی
از بسیاری از مراسم درباری یا آیینی که در خود تخت جمشید هم آمده است در فیلم چشمپوشی شده است. شاه به همان صورت استاتیک که بر نقوش کتیبه ها آمده در فیلم ظاهر می شود. حرکت نشان چندانی در فیلم ندارد. بخشی از این عدم تحرک شاید به علت محدودیت های گرافیکی و توانایی های لازم برای اجرای طرحهای پر کار بوده است اما آنچه حاصل این محدودیت یا محدودیت های دیگر است تصویری شبیه شهر ارواح از تخت جمشید است.
بازسازی های غیر دیجیتالی هم که عمدتا به کمک سه چهار بازیگر صورت گرفته است تا سربازان یا سپهبدان یا گام زدن کورش یا داریوش را نشان دهد با بازی های ضعیفی انجام شده است. هیچ یک از بازیگران دارای شخصیت شاهانه یا بزرگانه نیستند و احساس حضور دوربین را به بیننده منتقل می کنند.
بخشی از حرکتهای دیگر هم شاید مطابقتی با اصل نداشته باشد و بیشتر برخاسته از نگاهی غربی و امروزی است. مثلا وقتی شاه و ملکه را شانه به شانه می بینیم که به سمت دوربین می آیند می توانیم بپرسیم که آیا واقعا در فرهنگ هخامنشی چنین اتفاقی ممکن بوده است که ملکه هم ارز و همگام با شاه حرکت کند یا این تصویر به دنیای جدید مربوط است؟
سمفونی خاموش پردیس هخامنشی
در گفتار فیلم به سمفونی معماری تخت جمشید اشاره می شود. اما زیبایی تخت جمشید تنها از سمفونی معماری آن نیست از سمفونی باغهای آن نیز هست. درخت در این فیلم غایب است. چنان که آبدان و آتشدان. اما چگونه می توان قصری بدون باغ را تصور کرد؟
باغ ایرانی از دوران باستان بخش جدایی ناپذیر معماری این سرزمین بوده است. پردیس های قصرهای هخامنشی همواره مورد تحسین مورخان یونانی - که از منابع اصلی این دوره اند- قرار داشته است. کوروش خود به باغ و باغ آرایی چندان علاقه مند بود که نام باغهای او که پردیس نامیده می شد نامی جهانی برای باغ و بهشت شده است و پاسارگاد چنانکه در فیلم می آید خود در باغی مقدس و بزرگ احاطه شده بوده است.
گاو از حیوانات مقدس و آیینی در عصر هخامنشی است و حضور چشمگیری در تخت جمشید دارد
درخت در نزد هخامنشیان بالاتر از فقط یک عنصر تزئینی است. درخت در نگاه آنان دارای جایگاهی آیینی است چنانکه نوشته اند که در دربار ایران درخت چنار زرینی بود که همیشه در یک جا نگهداری می شد و آن را با گوهرهایی از بخش های مختلف سرزمین های ایرانی آراسته بودند. پادشاهان در زیر این درخت بارعام می داند و مردمان برای آن ستایش و نیایش به جای می آوردند.
درست است که تخت جمشید بر صفه ای از سنگ بنا شده است. اما برای معمارانی که چنان ستون ها و سقف ها و دیوارهایی را استوار بالا برده اند خاک ریختن به اندازه و ساختن باغ و باغچه کار دشواری نبوده است. حتی اگر وجود باغ و باغچه را به دلیل ساختار سنگی تخت جمشید نفی کنیم، که تصور آن بسیار دشوار است، نمی توان جایگزین های آن را مثل گلدان های بزرگ یا درختان مصنوعی و جواهر نشان نفی کرد. ضمن آنکه گرداگرد صفه می توانسته است به صف های درختان مقدس و آیینی مانند سرو آراسته بوده باشد.
دشوار است بگوییم در تخت جمشیدی که آنهمه درختان سرو و نخل بر دیواره ها نقش شده است راهی برای حضور طبیعی درختان وجود نداشته است. مساله درخت آنچنان مهم است که برخی از محققان هر کاخ تخت جمشید را که پر از ستون های بسیار است به باغ سنگی تعبیر کرده اند.
کاخهایی تهی از حیات
کاخهای تخت جمشید تنها با برآوردن ستون ها و سرستون ها و کشیدن سقفی بر آنها بازسازی شده است. در واقع باید گفت کاخ ها تماما به سالنهای ستون دار سرپوشیده تبدیل شده است و چیزی از زندگی در کاخ درآن دیده نمی شود. در واقع هیچ نوع تقسیم بندی داخلی در کاخها وجود ندارد. بنابرین بیننده می تواند از خود بپرسد که این شاهان بزرگ قبل از اجرای یک مراسم یا بعد از خاتمه هر مراسمی کجا استراحت می کرده اند؟ اتاق کار و خواب آنها کجا بوده است. آیا کاخها اندرونی و بیرونی داشته است؟
گذشته از تقسیمات داخلی هر کاخ، هر یک از آنها دارای فضای سبز و آبدان و جای نشست و استراحت در باغ است. و گرنه از زندگی شاهی چیزی نمی ماند مگر بر تخت نشستن و دیگران را به حضور پذیرفتن. حال آنکه در تاریخ های هخامنشی گفته می شود که در تخت جمشید حتی کتابخانه ای خاص آثار دینی وجود داشته است که نسخه ای از اوستا در دوازده هزار برگ نوشته بر پوست گاو از جمله کتابهایی بوده است که در آن نگهداری می شد.
دربار در تاریکی
نورپردازی درون کاخها نیز چنان است که درون هر کاخی به تاریکی میل می کند و بسیار کم نور است. اینجا هم ممکن است گفته شود نوع معماری کاخها بیش از این اجازه ورود نور به داخل را نمی دهد. اما مشکل از یک نگاه آیینی و اسطوره ای این است که در فرهنگی که جدال نور و ظلمت اساس آن را می سازد نمی تواند محل جلوس شاه و بار عام او تاریک و کم نور باشد.
هر نوع بازسازی دیجیتالی از آثار باستانی بجز داده های باستانشناختی - که هیچگاه کامل نیستند- باید به عناصر اسطوره ای نیز به اندازه کافی بها دهد. مجموعه های معماری بازتاب دهنده مجموعه عقاید قوم نیز هستند و این بخشی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. به عبارت دیگر فیزیک هر معماری از متافیزیک ویژه خود برخوردار است. در بازسازی ویرانه های باستانی توجه به متاقیزیک بنا کمک بسیاری به تخیل متناسب می کند و چه بسا فقدان داده باستانشناختی را جبران خواهد کرد.
الگوهای تخت جمشید
از نگاه باستانشناختی صرف هم ایراد اساسی در فیلم کم توجهی به الگوهای معماری تحت جمشید است. شواهد متعدد در دست است که تخت جمشید بر الگوی معماری ها و نقوش آشوری-بابلی-ایلامی ساخته شده است. فیلم در این زمینه تقریبا ساکت است.
گرچه در گفتار فیلم و توضیح بعضی از کارشناسان به این تاثیرپذیری اشاره می شود اما فیلم چیزی از نمونه های مشابه تحت جمشید در معماری سرزمین های دیگر هخامنشی یا همسایگان تاریخی آن ارائه و تصویر نمی کند.
نشان دادن آثار مشابه تخت جمشید است که جایگاه خاص این مجموعه را در معماری عصر باستان مشخص می کند و میزان داد و گرفت آن را با دیگر سبک های معماری اقوام پیش یا همزمان با خود نشان می دهد.
تخت جمشید پایتخت نبود
برخی اطلاعات فیلم هم چالش برانگیز و چه بسا نادرست است. از جمله این خطای رایج که تخت جمشید را در اوایل گفتار فیلم پایتخت چهارم هخامنشی معرفی می کند. هخامنشیان سه پایتخت بیشتر نداشتند: بابل، شوش و اکباتان (هکمتانه). تخت جمشید هیچگاه پایتخت به معنایی که معمولا از پایتخت می فهمیم نبوده است. چنانکه در خود فیلم هم بعدتر گفته می شود که این مکان اهمیت آیینی داشته است. طبیعی است که صرف وجود مجموعه ای از کاخهای شاهی این مجموعه را به پایتخت تبدیل نمی کند و برای آن باید این مجموعه ویژگی شهری هم داشته باشد که بنا به اطلاعات باستانشناختی نداشته است.
در باره نام تخت جمشید و سابقه آن هم فیلم تنها یک روایت را بیان می کند. نام این مجموعه دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته ولی مسلما نام تخت جمشید برای آن جدید است. چنانکه می دانیم در زمان ابن بلخی (مولف فارسنامه در قرن ششم) به این مجموعه “هزار ستون” گفته می شده است.
فیلم با آتش سوزی در تخت جمشید به دست الکساندر مقدونی پایان می گیرد اما اگر تخت جمشید پایتخت نبوده است حضور الکساندر در آنجا - که با پرسپولیس (شهر پارس/پارسه) پایتخت هخامنشی تطبیق شده - نیز در پرده ابهام و تردید قرار می گیرد. فیلم هیچ اشاره ای به اینکه این موضوع محل اختلاف است ندارد و آن را همچون یک امر مسلم تاریخی مطرح می سازد. به همین ترتیب، اینکه گفته می شود “پارسه شهری بی دفاع بود” از دقت کافی برخوردار نیست. زیرا شهرها آنهم شهرهای مهم شاهی همواره دارای باروی دفاعی بودند و اگر تخت جمشید بی دفاع بود خود گواهی بر آن است که شهر نبود.
ش مجوز 155/77245
این مجموعه به 2 زبان فارسی و انگلیسی و در یک dvd عرضه شده است .
قاب بسیار زیبا از پروانه های بومی آفریقا ، اقیانوسیه و هندوستان
پروانه ها یکی از زیبا ترین موجودات زمین می باشند و برای لذت بردن از دیدن آنها که به ندرت در زندگی های شهری ما دیده می شوند و بدلیل اینکه عمر بسیار کوتاهی دارند قاب آنها طی چندین مرحله و بصورت پرسی آماده سازی و تهیه می گردد. البته شایان ذکر است که تمامی نامهای مندرج در زیر پروانه ها کاملا علمی می باشد .
شما می توانید به عنوان هدیه ای زیبا و کادویی به یاد ماندنی از این قاب دیدنی استفاده نمایید .
قاب یازده الی سیزده عدد پروانه کاملا واقعی و بسیار قشنگ در اندازه ۳۳ در ۲۵ سانتیمتر می باشد .
شیک ترین و لوکس ترین وسیله تزوینی برای منزل یا محل کار شما